Dotychczas logowałeś się do bankowości internetowej EnveloBanku podając identyfikator NIK i hasło. Teraz logując się do bankowości internetowej będziesz otrzymywać dodatkowy kod SMS do autoryzacji.

 

Tak, jak zapowiadaliśmy, w EnveloBanku zaczęły obowiązywać postanowienia dyrektywy PSD2 uchwalonej 25 listopada 2015 r. przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej. Dyrektywa m.in. ułatwia rozwój i dostęp do nowych technologii płatniczych internetowych i mobilnych.

 

W praktyce PSD2 wprowadza do bankowości nowe rozwiązania. Między innymi zwiększa Twoje bezpieczeństwo w bankowości internetowej wprowadzając tzw. silne uwierzytelnienie Klienta.

Pamiętaj!

Masz tylko 3 próby logowania do bankowości oraz 3 próby autoryzowania operacji. Po podjęciu 3 nieudanych prób, kanał zdalny zostanie zablokowany i będziesz mógł odblokować dostęp do bankowości przez infolinię lub w placówce Banku Pocztowego S.A.

Zobacz, jak wygląda logowanie do EnveloBanku z silnym uwierzytelnieniem:

Oto dodatkowy ekran, który zobaczysz podczas logowania do bankowości internetowej EnveloBanku:

 

all

Dodatkowa autoryzacja operacji wykonywanych przez IVR (Telekonto)

 

Jeśli wykonujesz operacje za pomocą IVR (Telekonta), przy zlecaniu wybranych operacji będziesz proszony o ich autoryzację dodatkowym kodem SMS. Sam sposób logowania do Telekonta pozostaje ten sam – zalogujesz się wpisując tonowo na klawiaturze telefonu swój NIK i dotychczasowe hasło. Dodatkowa autoryzacja wymagana jest przy wykonywaniu następujących operacji:


•    zmiana hasła do Telekonta,
•    zmiana hasła do bankowości internetowej,
•    odblokowanie hasła do bankowości internetowej,
•    wysłanie nowego hasła do bankowości internetowej smsem,
•    dostęp do informacji (m.in. numeru rachunku bankowego, sprawdzenia salda),
•    przelew krajowy (dla kontrahentów niezaufanych),
•    zaufanie kontrahenta.