mieć urządzenie z systemem
Android w wersji 5.0 lub nowszej
i technologią NFC.
Aby korzystać
z Google Pay, należy
mieć urządzenie z systemem
Android w wersji 5.0 lub nowszej
i technologią NFC.
mieć aktywną plastikową
kartę debetową lub kredytową
wydaną przez Bank.
zainstalować aplikację Google Pay
i zaakceptować regulaminy, zgody formalne
i warunki korzystania z usługi.
Płatności z Google Pay są bezpieczne - prawdziwy numer Twojej karty nigdy nie jest udostępniany sprzedawcy.
Wykorzystywany jest numer konta wirtualnego – token.
Po każdej płatności telefonem, w bankowości internetowej i mobilnej EnveloBanku, znajdziesz informacje o tej płatności:
o kwocie, miejscu transakcji, jej statusie, nazwie i numerze transakcji.
Jeśli zgubisz telefon lub zostanie skradziony, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii:
52 34 99 494, czynny całą dobę.
Zaginiony telefon możesz też zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.
Google Pay to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem. Dzięki niej możesz dodać już istniejącą plastikową kartę EnveloBanku do urządzenia mobilnego w cyfrowej formie. Po dodaniu karty możesz płacić telefonem dokładnie tak, jak zwykłą plastikową kartą. Aplikacja Google Pay jest dostępna w sklepie Google Play.
Pobierz aplikację mobilną Google Pay ze sklepu Google Play. Aby korzystać z Google Pay wymagane jest posiadanie konta Google i zaakceptacja warunków usługi. Następnie rejestrujesz się w aplikacji i dodajesz kartę, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia.
Z Google Pay możesz płacić telefonem z Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej.Twoje urządzenie mobilne musi obsługiwać technologię NFC (bezprzewodową technologię umożliwiającą bezstykową transmisję danych na bliską odległość). Musisz też posiadać aktywną plastikową kartę Visa (EnveloKartę) wydaną przez EnveloBank. Po zakończeniu procesu dodawania karty, telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj, aby mieć włączoną funkcję NFC i w sekcji „Dotknij i zapłać” ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną.
Z Google Pay dokonasz płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych posiadających terminal płatniczy z czytnikiem zbliżeniowym oraz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy takie płatności udostępniają np. Uber, Allegro, Airbnb, Pyszne.pl czy iTaxi.
Przede wszystkim sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Sprawdź połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Następnie przed dokonaniem płatności pamiętaj o wybudzeniu telefonu. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności z placeniem Google Pay, zadzwoń na infolinię Banku: 801 100 500.
Dla poprawnego działania Google Pay potrzebne jest urządzenie mobilne, które obsługuje technologię NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość) oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 5.0 lub nowszej. Sprawdź czy Usługi Google na Twoim telefonie są aktualne.
Do Google Pay możesz dodać wszystkie zbliżeniowe karty plastikowe: debetowe i kredytowe, z wyłączeniem naklejki.
Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z płatności Google Pay. Opłaty za transakcje są pobierane zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji, analogicznie, jak dla karty plastikowej.
Tak, jest to możliwe. Można też dodawać wiele kart do jednego urządzenia mobilnego.
Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie EnveloBanku. Można je w każdej chwili sprawdzić logując się do bankowości EnveloBanku.
Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.
Podczas płatności w aplikacji wystarczy wybrać opcję płatności przez Google Pay, bez rejestracji danych Twojej karty w aplikacji tego sprzedawcy. Możesz zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości metodą, której używasz do blokady ekranu swojego telefonu (kod PIN albo znak czy odcisk palca).
Połączenie z internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do Google Pay. Podczas płacenia nie jest ono wymagane. Raz na jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z internetem przed dokonaniem płatności.
Tak. Płatności Google Pay powyżej 50 zł zatwierdzasz PIN-em karty plastikowej EnveloBanku.
Wszystkie historyczne transakcje będą widoczne w bankowości internetowej i mobilnej EnveloBanku (najpierw jako zablokowane, a po rozliczeniu jako rozliczone). W aplikacji Google Pay zobaczysz 10 ostatnich transakcji, które zrobiłeś używając Google Pay.
Tak, zamknięcie karty plastikowej, przełoży się na usunięta karty dodanej do płatności Google Pay na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie będziesz mógł nią dokonywać płatności Google Pay.
To wirtualny odpowiednik Twojej karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż Twoja karta plastikowa. Dlatego po usunięciu karty z Google Pay plastikowa karta wciąż będzie działać.
Karta domyślna to jedna z Twoich kart w cyfrowym portfelu, którą Ty wskazałeś lub aplikacja wybrała automatycznie. Tą kartą będziesz płacić bez odblokowania telefonu.
Aby zapłacić inną kartą niż tą domyślnie ustawioną, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala.
Automatycznie powiążemy nowe dane karty z istniejącą kartą w Google Pay. Wyjątkiem są karty Mastercard wydane przed 24.03.2018 roku, które wznawiają się z nowym numerem karty. Wówczas taka wznowiona karta będzie wymagała rejstracji.
Jeśli zgubiłeś telefon lub ktoś Ci go ukradł, zastrzeż kartę dzwoniąc na dedykowany do tego numer na naszej infolinii: 52 34 99 494, czynny całą dobę.
Zaginiony telefon możesz też zlokalizować i zablokować korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie. Google Pay nie przechowuje danych Twojej karty na telefonie, dlatego osoba, która znajdzie Twój telefon, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.
Jeśli zaktualizujesz oprogramowania na obecnym telefonie, nie wpłynie to na działanie aplikacji Google Pay.