3D Secure to dodatkowe zabezpieczenie Twoich transakcji kartą Banku Pocztowego w internecie. Polega ono na dodatkowej autoryzacji w bankowości internetowej lub mobilnej. Autoryzacja 3D Secure dostępna jest w wybranych sklepach internetowych.

3D Secure - jak to działa:

  • Przed rozpoczęciem zakupów internetowych przygotuj sobie dane do logowania do bankowości internetowej
    lub miej pod ręką telefon z aplikacją mobilną EnveloBanku

    3D Secure działa w sklepach internetowych oznaczonych symbolami Mastercard ID Check lub Visa Secure.
  • W trakcie dokonywania zakupu online - w koszyku sklepu internetowego - wybierz płatność kartą Mastercard lub Visa
    Wszystkie karty Banku Pocztowego mają aktywną metodę autoryzacji 3D Secure
  • Wpisz dane karty, którą chcesz dokonać płatności
    Podaj: numer karty; imię i nazwisko widniejące na karcie; datę ważności karty; kod CVV2/CVC2
    (trzycyfrowy numer podany na odwrocie karty obok pola na podpis właściciela karty)
  • Potwierdź operację w bankowości internetowej lub mobilnej
    Zostaniesz poproszony o zalogowanie do bankowości w celu potwierdzenia transakcji.
    Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej EnveloBank Mobile, autoryzacji dokonasz w aplikacji.
  • Ze wględów bezpieczeństwa, na autoryzację operacji w bankowości masz 5 minut
    Po upływie tego czasu płatność w sklepie internetowym zostanie anulowana. Aby dokonać zakupu, zainicjuj płatność od początku.

 

Aktywuj bankowość internetową
i mobilną

Dodatkowa autoryzacja 3D Secure jest wymogiem bezpieczeństwa nałożonym
na wszystkie banki, wynikającym z postanowień dyrektywy PSD2.
Aby autoryzować operację w standardzie 3D Secure konieczne jest posiadanie
aktywnego kanału bankowości internetowej EnveloBank Online lub
mobilnej EnveloBank Mobile.

Jak dokonać autoryzacji operacji metodą 3D Secure
w bankowosci internetowej EnveloBank Online:

 

Jeśli korzystasz z bankowości internetowej EnveloBank Online, podczas dokonywania płatności kartą np. w sklepie internetowym, zostaniesz poproszony o zalogowanie się do EnveloBank Online w celu autoryzacji operacji. Zaraz po zalogowaniu, pojawi się ekran ze szczegółami transakcji 3D Secure do potwierdzenia. Po autoryzacji operacji możesz bezpiecznie wylogować się z bankowości. Aby dokończyć płatność, wróć na stronę sklepu internetowego i kliknij "Kontynuuj".

 

Ponadto wszystkie oczekujące na potwierdzenie operacje 3D Secure w bankowosci internetowej EnveloBanku znajdziesz w sekcji "Płatności" w zakładce "Operacje 3D Secure". Z tego poziomu także możesz potwierdzić operację wybierając "Akceptuj". Jeśli nie będziesz miał żadnych operacji do potwierdzenia, lista będzie pusta.

 

 

 

Potwierdzenie operacji 3D Secure
w aplikacji
EnveloBank Mobile:

W trakcie dokonywania transakcji kartą w internecie otrzymasz powiadomienie push z informacją o oczekującej na potwierdzenie nowej operacji 3D Secure. Po kliknięciu w wiadomość push zostaniesz przekierowany do ekranu autoryzacji tej transakcji w aplikacji EnveloBanku. Po wpisaniu PINu do aplikacji lub autoryzacji metodą Touch ID/Face ID (w zależności od ustawionej metody autoryzacji) transakcja zostanie potwierdzona.

 

 

Pytania i odpowiedzi

 W jakich sklepach internetowych będzie możliwa autoryzacja 3D Secure?Wciśnij Enter, żeby rozwinąć
  • 3D Secure działa w sklepach internetowych oznaczonych symbolami Mastercard ID Check lub Visa Secure.

 Czy będę mógł autoryzować operację metodą 3D Secure bez aktywnej bankowości? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć
  • Do autoryzacji operacji metodą 3D Secure konieczny jest aktywny kanał bankowości internetowej lub mobilnej. Jeśli nie pamiętasz hasła do bankowości, zadzwoń na infolinię Banku Pocztowego 52 34 99 499 - chętnie pomożemy Ci aktywować dostęp do bankowości.

 Dlaczego dostałem kod SMS z Banku Pocztowego zamiast komunikatu z prośbą o potwierdzenie transakcji w bankowości elektronicznej? Wciśnij Enter, żeby rozwinąć
  • Sposób uwierzytelniania transakcji może zależeć od sklepu, w związku z tym w niektórych przypadkach możesz zostać poproszony o autoryzację kodem SMS. Ponadto, w sytuacji problemów technicznych po stronie Banku autoryzacja odbywać się będzie metodą zastępczą - przy użyciu kodu SMS.